Treći dio velikog Telegramova serijala o povijesti hrvatskih crtića objavljujemo večeras u 20:30 sati

Stižemo do 70-ih i 80-ih kada se priča o Zagrebačkoj školi crtanog filma približava svršetku

Drugi nastavak našeg feljtona o nastanku i povijesti crtanog filma u Zagrebu (i Hrvatskoj) zaključili smo otprilike s 1972., godinom kada je osnovan Animafest, Svjetski festival animiranog filma. Sedamdesetih globalna reputacija i popularnost Zagrebačke škole i njezinih autora dostižu svoj zenit, a u Studiju za crtani film Zagreb filma nastaju ostvarenja velikih animatora i redatelja koja predstavljaju svojevrsnu sintezu svega dotad napravljenog. U trećem nastavku vidjet ćemo koji su to filmovi i autori, a također ćemo i saznati kako se u Zagreb filmu dogodila značajna smjena generacija i dolazak novih, mlađih ljudi koji su u lokalni animirani film unijeli bitno drugačiji, svježi senzibilitet, nastavljajući pritom njegovu kontinuiranu tradiciju njegovanja umjetničkog autorstva. Neophodno je istaknuti da se većina tih autora i autorica prethodno (i paralelno) bavi stripom i ilustracijom, te će baš iskustvo avangardnog stripa biti ono koje najaviti novi identitet ne samo budućih filmova Zagrebačke škole, već i hrvatske animacije uopće.

Kasnih osamdesetih, uoči raspada bivše države i ratnih razaranja, u Zagrebu su u koprodukciji s inozemnim, prekooceanskim studijima stvoreni prvi dugometražni crtani filmovi u Hrvatskoj: “Čudesna šuma” i “Čarobnjakov šešir”, a potom i još jedna vrlo uspješna animirana televizijska serija – “Mali leteći medvjedići”, koja se proširila u stotinjak zemalja diljem svijeta. Kako se onda dogodilo da se devedesetih gotovo sve sunovrati, a kako se zbilo i da se ponovno vrati? Pitanja su to koja postavljamo krajem trećeg nastavka i krećemo dalje u potrazi za odgovorima.

Treći nastavak feljtona o animiranom filmu potražite večeras u 20:30 h samo na Telegramu