Nekad je nužno odabrati stranu

Tesla je zabilježila golemi skok zarade u usporedbi s prošlom godinom. Musk je najavio i par novih stvari

Nestašica čipova je snažno pogodila kompaniju, no svejedno su uspjeli zaraditi

FOTO: Unsplash

Unatoč nestašice čipova i gužve u lukama gdje im stižu dijelovi za proizvodnju, Tesla je zabilježila velik profit. Prodaja je porasla na 12 milijardi dolara u drugom tromjesečju koje završava s lipnjem, što je dvostruko više od šest milijardi dolara u istom periodu prošle godine, kada je tvornica u Americi bila zatvorena zbog pandemije. Tesla kaže i da su dostavili rekordan broj automobila u tom periodu, njih 200 tisuća, stoga kažu kako podrška za ekološki prihvatljive automobile nije nikad bila veća.

Profit za drugo tromjesečje im je bio 1,1 milijardu dolara, što je golem skok u usporedbi sa 104 milijuna dolara u istom periodu prošle godine. Razlog tome je veća potražnja i prodaja Modela 3 i Modela Y. “Nikada do sada nismo imali ovakvu podršku javnosti. Nastavljamo raditi na tome da smanjimo troškove proizvodnje i povećamo proizvodnju automobila, kako bi električni automobili bili dostupni svima”, rekao je Elon Musk tijekom razgovora s dioničarima, pa dodao kako će proizvodnja automobila do kraja godine ovisiti o dostupnosti dijelova za automobile.

Prodaja u Europi ovisi o tvornici u Berlinu

Elon Musk je u razgovoru s financijskim analitičarima rekao kako je globalna nestašica čipova i dalje velik problem, te da kompletna proizvodnja ovisi uvijek o najsporijoj karici u lancu. “No, mislim da se sada svi vjerojatno slažemo da su električni automobili jedini smjer za budućnost”, dodao je Musk. Kaže i kako je vodio niz kasnonoćnih razgovora s dobavljačima kako bi nekako pokušao riješiti problem nestašice čipova.

Rezultat tih problema je sve veće vrijeme čekanja na isporuku Tesli diljem svijeta, no pojaviše u Europi, rekli su iz kompanije. Pregršt odgoda dogodilo se i pri izgradnji Tesline tvornice u blizini Berlina, premda iz kompanije tvrde kako će ona biti najnaprednija tvornica električnih automobila u svijetu. Smanjenje čekanja isporuka Tesli u Europi ponajviše ovisi o tome kada će se izgraditi tvornica u Berlinu, no postoje i glasine kako Musk planira otvoriti tvornicu u Velikoj Britaniji, u blizini grada Lutona.

Tesla nije jedina u problemima, budući da su druge kompanije, poput GM-a i Forda također morale privremeno obustaviti proizvodnju zbog nestašice čipova. Teslin Cybertruck, koji je trebao ući u proizvodnju krajem 2021. godine vjerojatno je odgođen na 2022. godinu, rekao je potpredsjednik Tesle Lars Moravy. Uz Cybertruck, odgođena je i proizvodnja njihovog kamiona, Semija, čija bi proizvodnja trebala početi u tvornici u Austinu, gdje se proizvodi i Model Y.

Izgubili su na bitcoinu, no otvaraju svoje punionice i drugim automobilima

No, Tesla ipak nije zaradila na svim područjima svog poslovanja, ponajviše na bitcoinovima koje imaju u svom vlasništvu. Nakon što su najavili da će prihvaćati bitcoin kao način plaćanja, no ipak od toga odustali zbog ekoloških razloga, kompanija je ukupno izgubila 23 milijuna dolara zbog pada vrijednosti bitcoina. Postoje i indikacije da će Tesla ponovno početi prihvaćati bitcoin, što bi naravno, moglo i povećati vrijednost te kriptovalute, što bi im na koncu moglo donijeti i zaradu.

U budućnosti bi kompaniji profit moglo donijeti i otvaranje njihove mreže brzih punionica Supercharger vlasnicima elektromobila drugih marki. Kompanija trenutno ima više od 25.000 takvih punjača raspoređenih na više od 3000 postaja diljem svijeta, a vozačima Teslinih automobila u idealnom slučaju omogućeno je punjenje više od 300 kilometara dometa za oko 15 minuta.

Musk je rekao kako je otvaranje punionica za druge vozače dio njihovog dugoročnog cilja stvaranja otvorenog ekosustava, a ne zatvorenog, kakvog kaže Musk kroz kašalj, ima Apple. Nastavlja kako razmatra stvaranje jednostavnog sustava u kojem vozač električnog auta druge marke treba samo skinuti Teslinu aplikaciju, potvrditi da je na lokaciji punjača, priključiti auto i da će punjenje krenuti, opisuje Electrek. Kako bi se izbjegle gužve, cijene bi bile “dinamične i promjenjive”, te da bi se automobili drugih proizvođača mogli puniti sporije i po većoj cijeni. Naravno, trebat će se koristiti i adapter za punjenje.