Novac za oporavak ekonomije od korone Vlada troši na zamjenu kočnica na teretnim vagonima

S obzirom na to kako Vlada raspoređuje novac za spas gospodarstva, ostaje samo nada da će nas zamjena kočnica na vagonima izvući iz problema

FOTO: Marijan Mikolić, Telegram/Pixsell

Za zamjenu kočnih umetaka teretnih vagona predviđeno je 20 milijuna kuna. U obrazloženju ovog projekta Vlada navodi da je u Hrvatskoj trenutno u prometu oko 8000 vagona, čija je prosječna starost 35 godina te se ovom mjerom želi postići da se minimalno 25 posto, odnosno 2000 teretnih vagona nadogradi elementima koji smanjuju buku u teretnom prometu

Vlada je krajem prošlog tjedna konačno objavila cjelovitu verziju Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Već u ranijim, skraćenim verzijama bilo je vidljivo da je dokument prepun projekata koji nemaju pretjerane veze s oporavkom ekonomije od krize uzrokovane globalnom pandemijom, pa se tako na listi našla i zamjena kočnih umetaka teretnih vagona.

Za zamjenu kočnih umetaka teretnih vagona predviđeno je 20 milijuna kuna. U obrazloženju ovog projekta Vlada navodi da je u Hrvatskoj trenutno u prometu oko 8000 vagona, čija je prosječna starost 35 godina te se ovom mjerom želi postići da se minimalno 25 posto, odnosno 2000 teretnih vagona nadogradi elementima koji smanjuju buku u teretnom prometu.

Izračunali su da trošak naknadne ugradnje novih kočnih umetaka za 2000 vagona iznosi oko 37 milijuna kuna. Prema pravilima Europske unije, potpore u željezničkom prometu ne smiju prelaziti 50 posto troškova, što je negdje oko 18 milijuna kuna. Izračunali su da bi troškovi pripreme i demontaže mogli iznositi oko 10 posto od navedenog iznosa, te su odredili da će potpore iznositi 20 milijuna kuna.

Boljim kočnicama na vagonima do izlaska iz krize

U dokumentu se navodi da se do kraja prve polovice 2022. godine planira izraditi program državnih potpora i provesti postupak dodjele sredstava za sufinanciranje zamjene kočnih umetaka, a moći će se prijaviti željeznički prijevoznici i vlasnici vagona koji posluju u Hrvatskoj.

“Kroz shemu potaknut će se željeznički prijevoznici i vlasnici vagona za naknadnu ugradnju tiših tehnologija u vagone, a kako bi se zaštitili stanovnici koji žive pokraj željezničke pruge od buke koju vagoni proizvode. Time će se doprinijeti većem prihvaćanju razvoja teretnog željezničkog prometa te posredno i bržem prelasku na željeznički mod prijevoza s cestovnog”, stoji u obrazloženju.

Poslovni sektor već dulje vrijeme kritizira raspodjelu novca u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti, jer smatraju da je privatni sektor, koji je zaista i pogođen krizom zbog korone dobio premalo. No, Plenkovićeva Vlada, barem za sada, nije uvažila te kritike, tako da nam preostaje jedino nada da će nas zamjena kočnica na vagonima izvući iz problema.