Jedan od najglupljih PR poteza u povijesti? Volkswagen priznao da je lagao o promjeni imena
Ništa od Voltswagena, ipak je riječ o prvotravanjskoj šali
Iz Volkswagena su priznali kako je američka podružnica jučer izdala (pa povukla) lažno priopćenje za medije o tome kako će se preimenovati u “Voltswagen of America“. Cijela priča bila je marketinški potez kojim su htjeli privući pozornost na svoje električne automobile, rekli su iz kompanije.
Kako piše Reuters, VW je zbog svog stunta napadnut na društvenim medijima, a neki ljudi povukli su paralele s ovom poprilično bezazlenom laži i s lažima iz Dieselgate skandala kada je VW lagao na emisijama štetnih plinova svojih motora.
“Volkswagen of America neće mijenjati svoje ime u ‘Voltswagen’. Preimenovanje zamišljeno je kao objava u duhu prvotravanjske šale, a cilj joj je bio usmjeriti pozornost na lansiranje našeg ID.4 i signaliziranje koliko smo ozbiljni oko električne mobilnosti”, rekao je glasnogovornik VW-a. Dakle, iz VW-a su rekli kako su htjeli pokazati koliko su ozbiljni oko električnih automobila objavljujući lažne objave.
We know, 66 is an unusual age to change your name, but we’ve always been young at heart. Introducing Voltswagen. Similar to Volkswagen, but with a renewed focus on electric driving. Starting with our all-new, all-electric SUV the ID.4 – available today. #Voltswagen #ID4 pic.twitter.com/pKQKlZDCQ7
— Voltswagen (@VW) March 30, 2021
Vijest je obišla svjetske medije
Vijest o VW-ovoj objavi, koliko god je ona kratko bila na njihovim službenim stranicama, obišla je svjetske medije, pa tako i Hrvatske. Objava je, prema pisanju medija koji su ju vidjeli, djelovala iznimno ozbiljno, s izjavama izvršnog direktora VW-ove podružnice u Americi. Objavljena je bila mjesec dana ranije od datuma navedenog na objavi, stoga se doimalo kako se radi o omašci u terminu objave, a ne o marketinškom potezu.
Glasnogovornik Volkswagena u Njemačkoj je rebrendiranje opisao kao “zgodnu ideju”, s fokusom na marketing. Izvršni direktor Volkswagen Group of America Scott Keogh nije bio dostupan medijima za komentare.
Drugi po veličini proizvođač automobila na svijetu pokušava uhvatiti korak s električnom konkurencijom, poglavito Teslom. Nedavno su detaljizirali i svoju ambicioznu strategiju s kojom žele prestići VW, no neki visokopozicionirani dužnosnici VW-a su, prema pisanju Reutersa, frustrirani time što im električni automobili nisu privukli dovoljnu pažnju poput onih iz Tesle i GM-a. Vjerojatno se u toj frustraciji stvorila ideja za ovakvim potezom. Možda će im 16 milijardi eura koliko investiraju do 2025. godine pomoći u stvaranju električnih automobila koji privlače dovoljno pozornosti, bez ovakvih poteza.