Biznis & tech

EU priprema Googleu, Facebooku i drugima nova pravila za borbu protiv dezinformacija

Europska komisija je zaključila kako dobrovoljan kodeks kojeg se sada drže kompanije više nije dovoljan

Facebook founder and chief Mark Zuckerberg speaks at the so-called "Facebook Innovation Hub" in Berlin on February 25, 2016. 
Facebook announced it was donating computer servers to a number of research institutions across Europe, starting with Germany, to accelerate research efforts in artificial intelligence (AI) and machine learning. / AFP PHOTO / dpa / Kay Nietfeld / Germany OUT
FOTO: AFP

Facebook, Google i drugi tehnološki divovi moraju uložiti više napora kako bi što više ograničili izvlačenje materijalne koristi iz širenja dezinformacija uz pomoć oglasa, smatra Europska komisija. Platforme bi trebale postrožiti kriterije za objavu sadržaja, a moraju ga i strože analizirati u slučaju monetizacije i dijeljenja prihoda od oglasa kako bi blokirale aktere koji sustavno objavljuju tekstove označene kao dezinformacija, prema dokumentu EK u koji je Reuters dobio uvid.

Iste obaveze vrijedile bi i za manje društvene mreže i usluge pretraživanja, razmjene poruka i oglasa, te za tvrtke za digitalno oglašavanje, komunikacijske agencije i kompanije za internetsko plaćanje. Obuhvatile bi i kompanije za internetsko plaćanje, platforme za internetsku trgovinu i sustave crowdfundinga, pokazuje nacrt prijedloga EK. Kompanije za digitalno oglašavanje morale bi pak utvrditi kriterije za postavljanje oglasa i provjeravati stranice na kojima se oni postavljaju, predlaže EK.

EK želi ukloniti nedostatke dobrovoljnog kodeksa

“Politički oglasi morali bi biti jasno označeni kao plaćeni sadržaj”, dodaje Bruxelles, “skicirajući i ključne pokazatelje poštivanja kriterija kako bi vlasti mogle provjeravati ispunjavaju li tvrtke svoje obveze”. Bruxelles time želi otkloniti nedostatke u važećem dobrovoljnom kodeksu za suzbijanje dezinformacija iz 2018. godine, koji su prihvatili Google, Facebook, Twitter, Microsoft, Mozilla i TikTok.

“Kodeks nije osigurao dovoljan napredak posebno u demonetizaciji dezinformacija, budući da internetski oglasi i dalje potiču širenje dezinformacija”, zaključuje Komisija u dokumentu. Ažurirani kodeks bit će predstavljen javnosti 26. svibnja, a tvrtke će imati rok do kraja rujna da iznesu svoje prijedloge.

Za još članaka poput ovog, prijavite se na Telegramove newslettere

Bespoštedno novinarstvo koje gura društvo naprijed.

Za neograničeno čitanje Telegrama i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

Pretplatite se
Već imam pretplatu