Clubhouse je konačno službeno stigao na Android. Hoće li mu to donijeti novi rast popularnosti?

Nakon lansiranja beta testiranja u SAD-u, Clubhouse je sada spreman za cijeli svijet

FOTO: Screenshot

Clubhouse, društvena mreža koja je početkom godine naglo postala vrlo popularna, konačno je lansirala diljem svijeta na Androidu, kao što su obećali. Kompanija koja je razvijala aplikaciju, Alpha Technologies, kaže da će u potpunosti lansirati diljem svijeta tijekom petka, a aplikacija već danima postepeno stiže ovoga tjedna. Aplikacija se tako i pojavila u hrvatskom Google Play Storeu. Ranije ovoga mjeseca, Clubhouse je na Androidu bio dostupan u beta verziji.

Kako smo još pisali u veljači, Clubhouse je svoju popularnost stekao svojom inovativnom idejom virtualnih prostorija u kojima ljudi mogu pričati, a koncept se s vremenom počeo opisivati kao live podcast. Svoj nagli skok u popularnosti Clubhouse je dobio je kada je o njemu pričao Elon Musk, a korisnike je privlačio i dašak ekskluzivnosti, budući da je aplikacija bila dostupna samo za iOS korisnike i one koji su dobili pozivnicu.

Stiže li prekasno?

Otkako je lansirao u ožujku 2020. godine, pa praktički do naglog uzleta u popularnosti, Clubhouse je bio jedina takva društvena mreža koja je nudila tu funkcionalnosti. Međutim, s vremenom su se pojavila kopije, a druge društvene mreže, poput Twittera i LinkedIna, uvele su sličnu funkcionalnosti.

Clubhouse je početkom svibnja ušao u probleme, budući da mu je popularnost, sudeći prema broju preuzimanja, počela padati. Brojka preuzimanja mu je po prvi puta pala ispod milijun puta mjesečno, što je indiciralo da bi Clubhouse mogao biti na silaznoj putanji. No, s druge strane, prema podacima Sensor Towera, retencija korisnika, odnosno ostanak korisnika na mreži ostao je poprilično visok.

O tome je li Android verzija Clubhousea zaustavila, ili okrenula, silaznu putanju popularnosti, znat će se kada stignu novi podaci o preuzimanjima. No, za registraciju na Clubhouse i dalje treba pozivnica, što bi u neku ruku mogla biti prednost, a drugu nedostatak. Pozivnice su i dalje barijera za masovni dolazak novih korisnika, no istovremeno privlače nove korisnike tim daškom ekskluzivnosti.