Broj preuzimanja Clubhousea prvi puta ove godine pao je ispod milijun. Stiže li na Android prekasno?

Premda je broj novih preuzimanja manji u usporedbi s prošlim mjesecima, retencija korisnika je dobra

FOTO: Unsplash

Gledajući po brojkama korisnika koje privlači, Clubhouse bi sada mogao biti na silaznoj putanji. Nakon što su prikupili milijune novih korisnika početkom godine, kada su se platformi pridružili Elon Musk i Oprah, Clubhouse je prošli mjesec preuzet manje od milijun puta. Time smo dobili prvi indikator da mu popularnost polako počinje opadati, što drugim društvenim mrežama da je šansu za preuzimanje korisnika, ako ponude slična ili ista rješenja.

Clubhouse je, prema podacima analitičke tvrtke Sensor Tower, preuzet 922.000 puta tijekom travnja, što je pad od 66 posto u usporedbi s 2,7 milijuna preuzimanja tijekom ožujka. U veljači, kada mu je popularnost naglo eksplodirala, Clubhouse je skinut 9,6 milijuna puta. Veljača im je bila najpopularniji mjesec, budući da su imali skok od 300 posto u usporedbi s brojkama iz siječnja, kada su privukli 2,4 milijuna ljudi.

Ipak, korisnici ostaju na mreži

Premda je broj novih korisnika počeo opadati, Sensor Tower tvrdi da je retencija, odnosno, ostanak korisnika na mreži, poprilično visok. Dakle, prestali su privlačiti astronomske brojke novih korisnika, dok korisnici koje su privukli na registraciju, nastavljaju koristiti aplikaciju.

Clubhouse je postao popularan u Silicijskoj dolini, a uz Muska, na mreži se povremeno pojavljivao i Facebookov osnivač Mark Zuckerberg. Clubhouse je korisnike privukao konceptom prostorija za razgovor, svojevrsnih live podcastova, gdje su korisnici mogli slušati razgovor i postavljati pitanja. Korisnike je privlačio i daškom ekskluzivnosti, koji je dobivao kroz dostupnost samo na iOS uređajima, te mogućnosti registracije samo s pozivnicom.

No, za održavanje rasta i popularnosti, Clubhouse je trebao privući nove korisnike s Android platforme. O širenju te društvene mreže na Android pričalo se još od veljače, a tek se ovoga tjedna pojavila verzija aplikacije za beta testiranje. Android Authority piše kako je ona “gruba”, odnosno, da developeri Clubhousea s njom imaju još mnogo posla. Hoće li Android verzija lansirati prekasno, pokazat će vrijeme.

Twitter je lansirao svog konkurenta

Druge društvene mreže, poput Facebooka, Twittera i LinkedIna, nisu dugo čekale, pa su najavile svoje verzije jednake ili slične funkcionalnosti Clubhousea. Upravo je danas Twitter najavio da otvara svoju verziju, nazvanu Spaces, korisnicima koji imaju više od 600 pratitelja. Na takvu limitaciju su se odlučili, kažu, iz sasvim praktičnih razloga. Korisnike s manje pratitelja, misle, vjerojatno ne bi nitko slušao.

Vrijednost Clubhousea procijenjena je tijekom siječnja na milijardu dolara, no iz kompanije su početkom travnja mislili kako im je stvarna vrijednost četiri puta veća, četiri milijarde dolara.